vineri, 18 februarie 2011

Mona Segall producator general Pro TV pariază în această primăvară pe „Românii au talent“

Posted on 12:37 by Cioara Andrei

Cel mai aşteptat show al anului, "Românii au talent", debutează astăzi la Pro TV, acesta fiind pariul de primăvară al celui mai puternic canal de televiziune din România.

Devenit un adevărat fenoment mondial, formatul "Got Talent", prezent în 40 de ţări, vine în premieră în România, după ce în Statele Unite şi în Marea Britanie show-urile America's Got Talent şi Britain's Got Talent erau urmărite în medie de peste 10 milioane de telespectatori pe ediţie.

Mona Segall, producătoarea acestui show şi al celui mai popular show de televiziune din România, Dansez pentru tine, care strângea cel puţin un milion de telespectatori pe ediţie, spune privind audienţele estimate ale acestui format în România că "orice producător îşi doreşte ca o nouă emisiune pe care o produce să aibă rezultate din ce în ce mai bune". Ea face referire la Dansez pentru tine, care a obţinut în România maxime de audienţă, conducând topul audienţelor ediţie de ediţie anul trecut.

Succesul unei astfel de emisiuni nu se măsoară doar în audienţe, ci şi în încasări din publicitate. Atunci când vine vorba despre publicitate, volumul de reclame pe care le va atrage acest show, Mona Segall răspunde că "orice producţie românească atrage mai multă publicitate decât un film de prime-time prin posibilitatea de product placement şi sponsorizări".

Mecanismul din spatele show-ului

"Românii au talent" va începe cu un prim sezon de şase show-uri, cu cele mai tari momente de la preselecţii, trei semifinale şi o finală. Emisiunea va avea acelaşi format ca în Marea Britanie, spune Mona Segall.

Ea recunoaşte însă că există şi o serie de "diferenţe insurmontabile", ca de exemplu mărimea teatrelor în care se produce show-ul. Astfel, dacă în Marea Britanie un astfel de teatru are între 2.000 şi 5.000 de locuri, în România numărul de locuri variază între 300 şi 500.

Compania Pro Tv S.A., care include posturile de televiziune Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport.ro şi MTV, deţinută de grupul american CME, a cumpărat formatul "Got Talent" ce a fost introdus pe piaţă de SYCO (companie deţinută de Simon Cowell, unul dintre membrii juriului de la "Britain's Got Talent" şi o figură reprezentativă pentru acest show) de la Fremantle, una dintre cele mai mari companii la nivel internaţional care comercializează formate TV.

"Se cumpără formatul, asta după ce ne asigurăm că poate avea succes în România şi că este potrivit cu cerinţele staţiei, după care începe etapa de producţie. Există formate care trebuie adaptate pieţei româneşti, dar nu este cazul acestui show", explică Mona Segall mecanismul care stă în spatele aducerii unei astfel de emisiuni pe micile ecrane.

Noul show, Românii au talent, a atras la preselecţii un număr mare de români. Nu­mărul exact nu este însă contorizat, deoarece este urmărit numărul performance-urilor, care pot avea unul sau mai mulţi participanţi (cum este cazul grupurilor de dans, spre exemplu). Astfel, în concurs au fost înscrise între 300 şi 500 de performance-uri pe oraş, iar în show-urile din teatre au ajuns 400 de performance-uri. În fiecare oraş dintre cele cinci în care s-au făcut preselecţii au fost câte patru spectacole a câte 20 acte fiecare, explică Segall. Participanţii nu au fost nevoiţi să achite nicio taxă de înscriere pentru a intra în concurs. Lupta în această finală se dă pentru un singur premiu de 120.000 de euro.

Cine s-a înscris?

La fel ca şi în străinătate, unde este dificil, dacă nu imposibil de realizat un profil al participantului, şi în România cei care s-au înscris pentru a participa la "Românii au talent" sunt foarte diferiţi.

"Exact asta este frumuseţea acestui show. La preselecţii participă oameni din categorii sociale foarte diferite, cu vârste cuprinse, în cazul nostru, între 4 şi 85 ani, cu talente şi mai diferite. Mai mult, se pare ca motivaţia principală nu este premiul în bani, ci dorinţa de a avea acces la rampa de lansare pe care o constituie acest show."

Talentele românilor sunt diverse, însă primează, la fel ca în toate ţările, participanţii care cântă şi cei care dansează.

"Eu personal am făcut multe preselecţii în ultimii 15 ani, preselecţii pentru concursuri de cultură generală, Alege ASIA, Popstars, Miss Playboy, Dansez pentru tine, dar la Românii au talent n-am încetat nicio clipă să fiu surprinsă", explică Mona Segall cum s-a văzut experienţa show-ului din culise.

Show-urile de televiziune, atât în ţară, cât şi peste hotare, sunt dependente de audienţă şi de publicitate. Succesul la public al unei emisiuni se transpune şi în încasări din publicitate. Pentru că orice producţie românească atrage mai multă publicitate decât un film, potrivit Mo­­nei Segall, Pro TV a mizat pe o serie de emi­­siuni, cu care a ajuns lider de audienţă, precum, "Dansez pentru tine", "Land of Jokes", "Ser­viciul Român de Comedie" şi "Happy Hour".

Spre deosebire de anii de boom economic piaţa de publicitate TV, la fel ca întreaga piaţă de publicitate, a fost afectată de criza financiară, transformată în criză economică. Piaţa totală de profil a scăzut cu 13% în 2010 comparativ cu anul anterior, până la o valoare de aproximativ 330 milioane euro, potrivit agenţiei de media MEC Global. Motivul care a stat în spatele declinului a fost faptul că advertiserii au presat mediile (TV, presă scrisă, radio şi internet) să reducă preţurile, pentru ca astfel să îşi păstreze clienţii sau să câştige alţii noi.

Compania Pro TV S.A., care include posturile de televiziune Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport.ro şi MTV,

este deţinută de grupul american CME, care are operaţiuni de televiziune în şase ţări din Europa Centrală şi de Est. Compania Pro TV S.A. a raportat pentru nouă luni din 2010 venituri de 109,7 mil. dolari (81,2 mil. euro).


sursa: Ziarul Financiar

Response to "Mona Segall producator general Pro TV pariază în această primăvară pe „Românii au talent“"

Leave A Reply

Lista mea de bloguri

Media

Postări populare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TRAFIC 2

livescore in

promovare