vineri, 5 martie 2010

„Adevărul“, liderul vânzărilor în 2009

Posted on 10:17 by Cioara Andrei



















Ziarul editat de Adevărul Holding a avut anul trecut cele mai mari vânzări dintre publicaţiile de calitate, potrivit datelor Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT). Publicaţia a vândut anul trecut, în medie, 110.377 de exemplare pe ediţie, depăşind cu mult cifrele înregistrate de ziarele concurente.

După ce a devenit liderul ziarelor de calitate în noiembrie 2008, cotidianul „Adevărul" continuă să crească „într-un an cât alţii în zece". Publicaţia a vândut anul trecut, în medie, 110.377 de copii pe apariţie, potrivit datelor Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT).

Cel de-al doilea ziar de calitate din topul vânzărilor nu a reuşit să vândă nici măcar jumătate din cifra înregistrată de „Adevărul". Astfel, „Jurnalul Naţional" a vândut în 2009, în medie, 61.919 exemplare pe ediţie. Clasamentul este continuat de „România liberă", care a vândut 46.258 de copii, „Evenimentul zilei" (34.276) şi „Gândul" (15.075).

Pe parcursul anului trecut, cele mai multe publicaţii quality au avut parte de o scădere a vânzărilor. „Evenimentul zilei", „Gândul" şi „România liberă" au pierdut între 3.000 şi 7.000 de exemplare, iar „Jurnalul Naţional" a urcat uşor, „câştigând" 13.000 de copii din ianuarie şi până în decembrie 2009. Alte trei ziare naţionale au capitulat. „Cotidianul", „Gardianul" şi „Ziua" au fost închise în lunile decembrie 2009 - ianuarie 2010 din motive economice.

Cifre-record în decembrie

Într-un an dificil pentru presa din toată lumea, „Adevărul" şi-a continuat investiţiile şi a obţinut rezultate-record. Dacă în ianuarie 2009 vânzările publicaţiei se ridicau la 65.390 de copii pe apariţie (fiind şi la acea vreme lider), până în decembrie, numărul de exemplare vândute a crescut cu 142,8%. În ultima lună a anului trecut, ziarul a înregistrat vânzări medii de 158.752 de copii, ajungând astfel la cel mai ridicat nivel din ultimii zece ani.

Numărul exemplarelor vândute de „Adevărul" numai în decembrie 2009 este mai mare decât suma vânzărilor tuturor celorlalte publicaţii de calitate existente pe piaţă. „Jurnalul Naţional", „România liberă", „Evenimentul zilei" şi „Gândul" au vândut împreună, în ultima lună a anului trecut, 154.919 copii.

„Click!", cel mai vândut la nivel naţional

În ultimele trei luni ale anului trecut, tabloidul editat de trustul de presă Adevărul Holding a înregistrat vânzări medii de 234.974 de copii pe apariţie. În aceeaşi perioadă, „Libertatea" a vândut 164.675 de exemplare pe ediţie, iar „Cancan", 77.132 de copii.

Dacă în ianuarie 2009 „Click!" vindea 146.960 de copii şi se plasa sub nivelul tabloidului editat de Ringier, din februarie anul trecut, publicaţia de la Adevărul Holding a devenit cea mai vândută din România. Luna cu cele mai mari vânzări a fost noiembrie, când „Click!" a avut 251.810 exemplare.

La nivelul întregului an 2009, „Click!" a avut vânzări medii de 215.421 de copii pe ediţie, cu 29.902 exemplare mai mult decât a înregistrat principalul său concurent, „Libertatea" (185.519). În acelaşi timp, „Cancan" a vândut aproximativ 85.500 de exemplare.

„Gazeta sporturilor", scădere drastică

Dintre publicaţiile de sport, „Gazeta Sporturilor" continuă să aibă cele mai mari vânzări, dar în ultima parte a anului trecut a scăzut dramatic. În luna ianuarie, ziarul trustului Intact a vândut 58.179 de copii pe ediţie, iar în martie ajunsese la 78.558 de exemplare vândute (maximul înregistrat anul trecut).

De atunci a scăzut continuu, nivelul critic fiind atins în decembrie (42.759). La nivelul întregului an, GSP a avut o medie a vânzărilor de 61.780 de copii, în timp ce „Pro Sport" a vândut 43.484 de exemplare.

Cele mai mari vânzări din ultimii zece ani

De-a lungul timpului, evoluţia vânzărilor publicaţiei „Adevărul" a trecut prin schimbări importante. De la vânzări de sute de mii de exemplare a scăzut brusc la câteva zeci de mii, după ce Cristian Tudor Popescu a demisionat din funcţia de redactor-şef, în martie 2005. Atunci, publicaţia vindea, în medie, 106.784 de exemplare pe apariţie. Vânzările au scăzut până la un minim de 22.789 de copii.

Schimbarea echipei de conducere, la finele lui 2006, a ajutat publicaţia să crească din nou. Vânzările „Adevărul" au crescut de la 24.720 de exemplare (noiembrie 2006) la 56.140 de copii (noiembrie 2008), când ziarul a devenit liderul publicaţiilor de calitate.

În decembrie 2009, „Adevărul" a stabilit un nou record: 158.752 de exemplare. Astfel de cifre nu au mai fost realizate din iunie 2000, când publicaţia vindea 170.382 de exemplare.


sursa: Adevarul

Response to "„Adevărul“, liderul vânzărilor în 2009"

Leave A Reply

Lista mea de bloguri

Media

Postări populare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TRAFIC 2

livescore in

promovare