luni, 10 mai 2010

„Adevărul“, lider absolut al ziarelor de calitate

Posted on 12:18 by Cioara Andrei


Cotidianul editat de Adevărul Holding a urcat pe primul loc între ziarele generaliste quality în ceea ce priveşte audienţa. De un an şi jumătate, publicaţia domină autoritar şi criteriul vânzărilor. „Adevărul“ a fost citit de 642.000 de persoane în perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2010, devansând cotidianul „Jurnalul Naţional“, conform SNA.

Ultimele date publicate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA) arată că cele mai multe dintre ziarele cotidiene de calitate au pierdut cititori. Singura publicaţie quality a cărei audienţă a crescut este „Adevărul".

În perioada ianuarie 2009 - ianuarie 2010, cotidianul editat de trustul Adevărul a fost citit de 642.000 de persoane pe ediţie, cu 52.000 mai multe decât în intervalul octombrie 2008 - octombrie 2009. În aceeaşi perioadă, „Jurnalul Naţional" a pierdut 70.000 de cititori, ajungând la 626.000 de persoane.

„Jurnalul Naţional", doborât

Astfel, „Adevărul" a depăşit audienţa ziarului „Jurnalul Naţional" după ce acesta a deţinut supremaţia aproape şapte ani. În 2004, măsurătorile SNA arătau creşterea semnificativă a numărului de cititori ai „Jurnalul Naţional". Audienţa publicaţiei crescuse de la 288.000 de cititori pe ediţie, în ianuarie 2003 - ianuarie 2004, la 777.000 de persoane, în aprilie 2003 - aprilie 2004.

La momentul respectiv, „Jurnalul Naţional" trecea de pe poziţia a patra (după „Evenimentul zilei", „Adevărul" şi „România liberă") pe primul loc în topul audienţelor, în timp ce „Adevărul" era al treilea în clasamentul celor mai citite ziare de calitate.

Începând cu valul de măsurători aprilie 2007 - aprilie 2008, audienţa „Adevărul" a crescut constant până în prezent. Potrivit ultimelor măsurători, „Adevărul" este lider absolut al publicaţiilor din segmentul quality, fiind cel mai citit ziar. „Adevărul" este şi cel mai vândut ziar din această categorie, din noiembrie 2008, potrivit Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT).

Celelalte cotidiene („Evenimentul zilei", „România liberă", „Ziarul Financiar" şi „Gândul") au înregistrat în ianuarie 2009 - ianuarie 2010 scăderi ale audienţei de 11.000 - 30.000 de cititori pe ediţie. De altfel, toate aceste publicaţii cu circulaţie naţională au fost depăşite de reţeaua „Adevărul de Seară" care atrage, potrivit SNA Focus, o audienţă de 526.000 de cititori.

„Click!", singurul tabloid în creştere

Tabloidul trustului Adevărul, „Click!", a avut parte, în intervalul ianuarie 2009 - ianuarie 2010, de o creştere a audienţei cu 122.000 de cititori, faţă de octombrie 2008 - octombrie 2009. „Click!" a ajuns astfel să fie citit de 1,17 milioane de persoane. Deşi „Libertatea" este cel mai citit ziar tabloid, audienţa acestuia este în scădere.

După ce a pierdut 79.000 de cititori, publicaţia trustului Ringier a ajuns la 1,35 milioane de persoane. „Cancan" se află pe locul al treilea în clasamentul tabloidelor, fiind citit de 946.000 de persoane (-12.000).

În ceea ce priveşte ziarele de sport, „Gazeta Sporturilor" a câştigat 6.000 de cititori, ajungând să fie citită de 740.000 de persoane. „Pro Sport" a ajuns la o audienţă de 601.000 de persoane, după ce a atras cu 11.000 mai mulţi cititori.

Cititorii ziarelor la ultimele valuri de măsurare:


ian. 2009-ian. 2010 oct. 2008-oct. 2009
Libertatea 1.350.000 1429000
Click 1.177.000 1055000
Cancan 946.000 958.000
Gazeta Sporturilor 740.000 734.000
Adevarul 642.000 590.000
Jurnalul National 626.000 696.000
Pro Sport 601.000 590.000
Evenimentul Zilei 496.000 524.000
Romania libera 242.000 253.000
Ziarul Financiar 217.000 242.000
Gandul 204.000 234.000

sursa: Adevarul

Response to "„Adevărul“, lider absolut al ziarelor de calitate"

Leave A Reply

Lista mea de bloguri

Media

Postări populare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TRAFIC 2

livescore in

promovare