joi, 20 noiembrie 2008

Duelul audienţei: Măruţă - Ionescu

Posted on 00:12 by Cioara Andrei



Audienţa programului „Happy Hour” este de două ori mai mare decât cea a talk-show-ului „Acces Direct”, transmis de Antena.Chiar dacă sunt difuzate aproximativ pe acelaşi tronson orar, show-ul lui Cătălin Măruţă deţine supremaţia în sondajele de audienţă în faţa emisiunii lui Mădălin Ionescu.


Veselia de pe platoul de filmare al emisiunii „Happy Hour”, trupa din studio şi entuziasmul prezentatorului, Cătălin Măruţă, par să dea rezultate în sondajele de audienţă. 

Mai mult, p
rogramul a reuşit, în intervalul 22 septembrie – 21 octombrie, să devanseze clar emisiunea „Acces Direct”, moderată de Mădălin Ionescu. Trebuie precizat că prima este difuzată în intervalul orar 17.54 – 19.00, iar cea de-a doua între orele 17.00 şi 19.00. 

Ionescu
 a făcut de curând un schimb de televiziuni: în toamnă a părăsit Naţional TV şi emisiunea „Miezul problemei” pentru trustul Intact. Astfel, audienţa medie în această perioadă înregistrată în mediul urban de „Happy Hour” a fost de 547.000 de telespectatori pe minut, în timp ce „Acces Direct” a avut doar 214.000 de telespectatori pe minut. 
Ogică nu aduce audienţă la „Acces Direct“.

Trebuie precizat că talk-show-ul de pe Antena 1 mai are nevoie de timp să se aşeze, să atragă telespectatori şi să-i facă fideli formatului. Şi, între noi fie vorba, Ogică (prezent în câteva din ediţiile emsiunii „Acces Direct”) trebuie să fie mai convingător pentru ca programul să prindă din urmă audienţa „Happy Hour”. 

În plus, talk-show-ul trebuie să ţină piept jurnalului de ştiri de la ora 5, difuzat de Pro TV, care are nu doar o audienţă semnificativă, dar şi „vechime” pe piaţa media şi deci telespectatori fideli. 

Interesantă este transformarea pe care a avut-o Măruţă, sub umbrela strălucitoare a postului Pro TV. Şi-a început cariera la TVR 2 cu emisiunea matinală, „Tonomatul de pe 2”, a migrat la Realitatea TV pentru un program asemănător, unde a eşuat, şi s-a reîntors la cea de-a doua antenă a Televiziunii Române. 

Postul lui Adrian Sârbu a făcut din el un om al divertismentului şi un magnet de audienţă, reuşind astfel să păstreze telespectatorii în faţa micului ecran pentru principalul jurnal, Ştirile Pro TV de la ora 19.00. 

În schimb, Mădălin Ionescu a rămas acelaşi om de talk-show, însă a renunţat la emisiunile de actualitate politică sau socială şi a început să populeze platoul de filmare cu tot mai multe vedete.

„Happy Hour“, mai multe puncte de rating

Ultima ediţie din perioada măsurată (21 octombrie 2008) arată clar superioritatea la nivel de audienţă a show-ului de divertisment „Happy Hour” faţă de „Acces Direct”. Audienţa emisiunii în meidul urban difuzată de Pro TV a fost de 471.000 de telespectatori pe minut, în timp ce ratingil „Acces Direct” de 260.000 de telespectatori pe minut. 

Principalii cinci clienţi publicitari care au cumpărat spaţiu publicitar în timpul „Happy Hour” au fost Ferrero, care a livrat în 
mediul urban 179 de puncte de rating, Orange (159),Walmark (127), Vodafone şi Kraft Foods. În total, au fost livrate aproape 3.000 de puncte de rating în perioada măsurată. 

În schimb, advertiserii care au cheltuit în timpul „Acces Direct” au fost Procter&Gamble, Cosmote, Vodafone, Ferrero şi Danone. Însă, numărul de puncte de rating livrate este de două ori mai mic decât în cazul „Happy Hour.” 

Cine se uită la „Happy Hour“ şi „Acces Direct“


Emisiunea difuzată de PRO TV şi prezentată de Cătălin Măruţă are o pondere mai mare de telespectatori de sex feminin (54%), în comparaţie cu cea de la Antena 1 (52%).

Procentul persoanelor cu vârste cuprinse între 19 şi 24 de ani este mai mare în cazul „Happy Hour“, faţă de cel al programului „Acces Direct“: 12,%, respectiv 8%. Diferenţa se păstrează şi în ceea ce priveşte publicul între 25 şi 34 de ani.

Ponderea telespectatorilor cu studii medii şi înalte este asemănătoare în cazul ambelor emisiuni şi la fel şi în ceea ce priveşte procentul persoanelor cu venituri medii şi mari. 

sursa: Adevarul

Response to "Duelul audienţei: Măruţă - Ionescu"

Leave A Reply

Lista mea de bloguri

Media

Postări populare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TRAFIC 2

livescore in

promovare