luni, 17 ianuarie 2011

Kantar Media va măsura audienţa TV din 2012

Posted on 19:12 by Cioara Andrei


Compania Kantar Media se va ocupa de măsurarea audienţelor posturilor de televiziune, din 2012 şi până în 2015. Decizia a fost luată, astăzi, de Comisia de licitaţie, în cadrul unei întâlniri, care a avut loc la sediul CNA.

În prezent, audiența este măsurată de GfK România, care are contract până la sfârșitul anului viitor.

Până la sfârșitul lui 2011, noul măsurător de audienţă TV trebuie să își pună la punct sistemul de cercetare.

La licitaţie s-au mai înscris firmele de cercetare Nielsen Company (fostul AGB), GfK şi MediaResearch (companie de cercetare din Cehia).

Din Comisia de licitaţie au făcut parte cinci membri CNA, cinci reprezentanți ai posturilor TV și cinci ai agențiilor de publicitate.

Despre Kantar Media:

Kantar Media – este fostul TNS. Compania TNS a fost cumpărată de divizia de cercetarea a grupului mondial de comunicare WPP și rebranduită la începutul acestui an în Kantar Media.

În prezent, măsurarea audienţei TV este făcută de GfK România, care le furnizează Asociaţiei Române pentru Măsurarea AudienţelorARMA (proprietarul datelor de audiență). În urmă cu trei ani, la momentul câştigării licitaţiei, valoarea contractului era de circa 9 milioane de euro.

GfK România atenționează ARMA că “schimbarea furnizorului poate duce, în unele situaţii, la modificări dramatice ale rating-urilor

În continuare, declarația Directorului General al companiei GfK România, Andi Dumitrescu, cu privire la decizia ARMA de a schimba furnizorul SNMATV (serviciului naţional de măsurare a audienţelor TV).

“Am aflat din presă că o altă companie este câştigătoarea licitaţiei pentru furnizarea serviciului naţional de măsurare a audienţelor TV.

Suntem surprinşi de decizia ARMA de a schimba furnizorul. Lipsa oricăror discuţii între forul naţional de supervizare şi control al sistemului de măsurare a audienţelor TV şi furnizorul curent al acestui serviciu reprezintă o situaţie unică în oricare dintre ţările membre ale Uniunii Europene.

În toate aceste ţări, forul naţional este interesat de acurateţea datelor şi continuitatea serviciului. Continuitatea serviciului asigură stabilitatea datelor, în timp ce schimbarea furnizorului poate duce, în unele situaţii, la modificări dramatice ale rating-urilor.

Rezultatele celor două audit-uri diferite solicitate de ARMA şi realizate de două companii independente recunoscute pe piaţa de profil au certificat ca sistemul folosit de GfK furnizează date de audienţă valide şi de încredere. Cel mai recent audit, emis în martie 2010, este unul dintre cele mai bune pe care compania GfK le-a obţinut în toate ţările în care este prezentă.

De-a lungul celor 3 ani de colaborare, am arătat disponibilitate şi bunăvoinţă către toţi membrii ARMA. Ne-am adaptat serviciul la inovaţiile apărute în piaţă şi am răspuns cu profesionalism oricărei schimbări majore apărute în aceşti ani, cum ar fi digitalizarea şi dezvoltarea DTH-ului, chiar dacă aceste adaptări au presupus pentru noi costuri suplimentare.

Decizia ARMA este pentru noi cu atât mai surprinzătoare cu cât în aceşti ani am depăşit cu succes provocări multiple, unele generate de schimbările din piaţă, altele de complexitatea serviciului în sine. Reprezentaţii ARMA nu au arătat interes absolut deloc pentru continuitatea serviciului şi nu ne-au invitat la nici o discuţie în acest sens.

Propunerea tehnică pentru această licitaţie s-a bazat pe experienţa pe care compania GfK o deţine în ţări precum Austria sau Germania care au trecut deja prin procesul de digitalizare. Am propus o soluţie viabilă, testată, la un cost optim.

În oferta tehnică am propus stabilitate şi continuitate a panelului şi nu înţelegem care ar putea fi motivaţia ARMA pentru schimbare. Într-un context atât de dinamic, schimbarea furnizorului implică un grad ridicat de risc pentru jucătorii din piaţă direct interesaţi de analiza propriei evoluţii, dar şi de trasarea unor tendinţe coerente de consum.”

ACTUALIZARE: Valoarea totală a contractului cu Kantar Media este, potrivit informațiilor paginademedia.ro, de 10,5 milioane de euro.

ACTUALIZARE 2: Actualul măsurător al audienței TV reacționează la rezultatul licitației. Poziția directorului general al companiei GfK România, Andi Dumitrescu, în articol.



sursa: Paginademeida.ro

Response to "Kantar Media va măsura audienţa TV din 2012"

Leave A Reply

Lista mea de bloguri

Media

Postări populare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TRAFIC 2

livescore in

promovare